Despre

Doctrină

Speranța Vie crede…

Articolul 1

SFÂNTA SCRIPTURĂ

 

Noi credem în Sfânta Scriptură, considerând scrierile Vechiului și Noului Testament ca fiind Cuvântul lui Dumnezeu, inspirat verbal și plenar de Duhul lui Dumnezeu, și de aceea fără nicio greșală sau eroare în manuscrisele originale.

Noi credem că Sfânta Scripturăeste obligatorie pentru creștini, ca unica regulă infailibilă pentru credință, caracter și conduită, și ca unica autoritate asupra  doctrinei și practicii bisericii locale, atât în aspectele ei colective și publice cât și în aspectele ei individuale și private.

Noi credem că Sfânta Scripturăare o singură interpretare, dar multiple aplicații posibile, de aceea metoda principală de interpretare este cea  istorico-gramaticală.

 

Ioan 17:17; 2 Timotei 3:16-17; Ieremia 36:4; 2 Petru 1:19-21; Psalmul 12:6; Matei 5:17-18; Ioan 10:35; 1 Timotei 5:17; Romani 15:4; Fapte 13:33; Ioan 16:13-15

 

 

Articolul 2

DUMNEZEUL TRIUNIC

 

Noi credem în Dumnezeul Triunic al Bibliei, singurul Dumnezeu adevărat, Stăpânul întregului univers, deci și al omului, unica Ființă Supremă căreia trebuie să-I aducem închinare și ascultare.

Noi credem în Dumnezeul Triuniccare este personal, un spirit infinit, etern și imuabil în ființă, suveran, perfect, sfânt, iubitor, atotînțelept, atotcunoscător, atotprezent și atotputernic.

Noi credem că Dumnezeul Triuniceste absolut separat de și deasupra universului material în calitatea Sa de Creator al acestuia, și totuși prezent în lume ca Susținător al tuturor lucrurilor.

Noi credem că Dumnezeul Triunicexistă prin Sine Însuși și S-a descoperit în trei persoane distincte, dar egale: Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt, fiecare având o lucrare distinctă în relația lui Dumnezeu cu creația Sa și cu oamenii.

 

Deuteronom 6:4; 1 Cronici 29:11-12; Matei 28:19; Marcu 12:29; Ioan 6:27; Evrei 1:8; Fapte 5:3-4; Genesa 1-2; Evrei 1:2-3; 1 Corinteni 8:6; Coloseni 1:16-17; Psalmul 9:7-8; Fapte 17:31;  2 Timotei 4:1; Ioan 4:24; Psalmul 135:6; Psalmul 18:30; Deuteronom 33:27; Isaia 6:3; 1 Ioan 4:8; Psalmul 104:24; Psalmul 147:5;  1 Ioan 3:20; Psalmul 65:6; Iov 42:2; Genesa 18:14; Psalmul 90:2; Exod 3:14;  Luca 3:22; 2 Corinteni 13:14; Isaia 48:16

 

 

Articolul 3

DUMNEZEU TATĂL

 

Noi credem în Dumnezeu Tatăl, prima persoană a Dumnezeirii, Cel care este Inițiatorul întrupării umane a lui Iesus Cristos, Fiul lui Dumnezeu, singurul născut al Tatălui şi Cel care este Arhitectul planului de mântuire al umanităţii şi al rolului mesianic al lui Cristos.

Noi credem că Dumnezeu Tatăl devine şi Tatăl nostru prin credinţa în Iesus Cristos, ca Mântuitor personal, ne face părtaşi naturii Sale divine şi ne păstrează pentru Sine prin puterea Sa.

Noi credem că Dumnezeu Tatăl este Suveranul atotputernic, atotprezent şi atotştiutor care domneşte peste întreaga creaţie.

 

Matei 28:19; Ioan 1:12-13, 14; Galateni 3:26; Efeseni 2:19, 3:15, 5:1; Tit 3:4-6; 1 Petru 1:3-5; Romani 8:16-17; Exod 4:22; Matei 3:17; Efeseni 1:3-8; Psalmul 2:7-9; Efeseni 1:9-10; Psalmul 139; Psalmul 59:13; Romani 9:14-24; Fapte 17:24-31; Romani 11:33-36

 

 

Articolul 4

DUMNEZEU FIUL

 

Noi credem în Dumnezeu Fiul, Domnul Iesus Cristos, a doua persoană a Dumnezeirii.

Noi credem că Dumnezeu FiulS-a născut ca om, fără nicio schimbare a Persoanei Sale divine, prin miracolul nașterii din fecioară, rămânând pentru totdeauna atât Dumnezeu adevărat cât și om adevărat, o singură Persoană cu două naturi unite inseparabil într-o singură persoană, Iesus Cristos.

Noi credem că Dumnezeu Fiul, în calitatea Sa de om a fost ispitit în toate felurile asemenea nouă, iar în calitatea Sa de Miel al lui Dumnezeu S-a dat pe Sine Însuși la moarte, pe cruce, luând asupra Sa păcatul lumii și suferind pedeapsa deplină a mâniei divine în locul nostru.

Noi credem că Dumnezeu Fiula înviat trupește din morți și a fost glorificat, S-a înălțat la Cer pentru a fi Marele Preot și Mijlocitorul celor salvați și va reveni a doua oară pe pământ.

Noi credem că Dumnezeu Fiuleste Cuvântul Creator și Susținător al creației, singurul Salvator al păcătoșilor; unicul Mijlocitor între oameni și Dumnezeu, Capul Bisericii Sale și Judecătorul tuturor oamenilor.

 

Luca 1:26-2:20; Isaia 7:14; Ioan 1:1, 3, 14; Ioan 10:30; Luca 2:52; Ioan 3:16, 36; Ioan 14:6; Fapte 4:12; 1 Timotei 2:5; Luca 24:44-48; Evrei 1:1-4; Evrei 2:16-17; Evrei 13:8; 1 Corinteni 15:1-4, 20; Evrei 2:18, 4:15; 2 Corinteni 5:21; Evrei 7:24-26; 1 Ioan 2:1; Coloseni 1:15-20; Fapte 1:1-11; Ioan 8:19-28; Filipeni 2:5-8; Evrei 10:4-14; 1 Petru 2:24; Isaia 53:3-6

 

 

Articolul 5

DUMNEZEU DUHUL SFÂNT

 

Noi credem în Dumnezeu Duhul Sfânt, a treia persoană a Dumnezeirii, agentul divin în natură, în revelație și în inspirație.

Noi credem că Dumnezeu Duhul Sfânt garantează securitatea celor salvați, în Cristos, prin lucrarea Sa de botezare a fiecărui credincios autentic în Trupul lui Cristos, prin regenerarea și pecetluirea fiecărui credincios până în ziua răscumpărării, prin locuirea celui credincios pentru eternitate începând cu momentul încrederii salvatoare în Cristos.

Noi credem că Dumnezeu Duhul Sfânt îi convinge de păcat, dreptitudine și judecată pe păcătoși, iar cei care se împotrivesc acestei lucrări nu sunt mântuiți și nu sunt locuiți de Duhul Sfânt pentru că nu-i aparțin lui Dumnezeu.

Noi credem că Dumnezeu Duhul Sfânt îicălăuzește, sfințește, învață, umple, echipează și împuternicește pe credincioșii care zilnic se predau controlului Său, spre gloria lui Dumnezeu.

 

Matei 28:19; Psalmul 104:30; 2 Petru 1:21; 2 Timotei 1:7; Ioan 3:3-7; Tit 3:5; 1 Corinteni 6:19; Ioan 14:16-17; 1 Corinteni 12:13; Efeseni 1:14-15, 4:30; Ioan 16:8-11; Romani 8:9; 1 Corinteni 6:11; Evrei 10:10, 14; Ioan 14:26; Efeseni 5:18, Galateni 5:22-23, Romani 12:1-2, 8:14

 

 

Articolul 6

ÎNGERII, DEMONII ȘI SATAN

 

Noi credem că îngeriiau fost creaţi de Dumnezeu ca slujitori ai Săi.

Noi credem că Satan a fost creatinițial ca o ființă sfântă și perfectă, dar, în eternitatea trecută, prin mândria și ambiția de-a deveni ca Dumnezeu, s-a răzvrătit împotriva Acestuia, devenind complet depravat în caracter și atrâgând după sine un mare număr dintre îngeri. Satan este marele dușman al lui Dumnezeu și al poporului Său, conducătorul tuturor spiritelor rele (demoni), înșelătorul și ispititorul oamenilor, acuzatorul sfinților, dumnezeul nesfânt al acestei lumi, autorul tuturor religiilor false, puterea conducătoare din spatele actualei apostazii și stăpânul anticristului din vremea din urmă.

Noi credem că Satanare puteri impresionante, dar strict limitate prin voia permisivă a lui Dumnezeu, Cel care domnește dincolo de intențiile și faptele rele ale lui Satan și le transformă spre bine. Satan a fost înfrânt și judecat la cruce, din această pricină, osânda lui fiind certă în iad, locul pregătit de Dumnezeu pentru el și îngerii săi.

Noi credem că Satanpoate fi învins numai dacă ne împotrivim lui prin armura lui Dumnezeu, prin sângele Mielului și prin puterea Duhului Sfânt.

 

Iuda 6; Evrei 12:22; Isaia 14:12-20; Ezechiel 28:13-17; Efeseni 6:11-12; Matei 13:38-39; Apocalipsa 20:12; Apocalipsa 12:3-10; Luca 22:3-4; Ioan 14:30; 2 Corinteni 4:4; Matei 4:1-3; 2 Corinteni 11:13-15; 1 Tesaloniceni 3:5; 1 Petru 5:8; Iov 1:1-22; 1 Ioan 3:8; Evrei 2:14; Coloseni 2:14-15; Isaia 14:15; 2 Petru 2:4; Apocalipsa 20:10; Iacob 4:7; Efeseni 6:10-18; Apocalipsa 12:11; Galateni 5:16-23; 1 Ioan 4:4

 

 

Articolul 7

CREAȚIA

 

Noi credem în creaţia lui Dumnezeu aşa cum este ea înregistrată în cartea Genesei. Credem că această descriere trebuie acceptată literal, nu alegoric sau figurat, adică creația a avut loc în șase zile a câte douăzecișipatru de ore.

Noi credem că toată fauna şi vegetaţiaa fost creată direct de Dumnezeu iar legea rânduită de Dumnezeu a fost ca fiecare să aducă rod numai după „sămânţa ei”.

Noi credem că omul a fost creat direct de Dumnezeu, după imaginea şi asemănarea Sa; crearea omului că nu a fost o chestiune de evoluţie sau dezvoltare de la o formă inferioară de viață la una superioară, în intervale foarte lungi de timp. Crearea omului după imaginea lui Dumnezeu nu se referă la aspectul fizic, ci la cel spiritual al omului, și nu are de-a face cu vreo formă de îndumnezeire a omului, în esență, deoarece omul este și va rămâne creația lui Dumnezeu.

 

Genesa 1:1, 11, 24, 26-27; 2:21-23; Exod 20:11; Neemia 9:6; Ieremia 10:12; Ioan 1:3; Fapte 4:24; 17:23-26; Romani 1:20; Coloseni 1:16-17; Evrei 11:3; Apocalipsa 10:6

 

 

Articolul 8

PĂCĂTOȘENIA OMULUI

 

Noi credem că umanitatea a fost creatăîn imaginea şi asemănarea lui Dumnezeu, dar prin păcatul lui Adam, o călcare deliberată a poruncii lui Dumnezeu, întreaga umanitate care urma să existe a fost pătată de păcat.

Noi credem că toţi oamenii se nasc și sunt păcătoşiprin natura, alegerea şi practica lor, fiind în această stare fără apărare sau scuză, străini de viața și familia lui Dumnezeu, sub judecata și mânia dreaptă a lui Dumnezeu și, din această cauză, condamnaţi etern.

Noi credem că omul nu are nicio posibilitatede a se mântui prin fapte bune sau prin orice alte mijloace omenești, neputința această spirituală numită de Scriptură „moarte” însemnând că este fără mântuirea şi harul lui Dumnezeu.

 

Genesa 1:26-27; Romani 5:12; Genesa 3:1-6, 20-24; Ezechiel 18:19-20; Romani 1:18-3:23, 6:23; Isaia 53:6; Romani 5:14-19; Galateni 3:22; Efeseni 2:1-3; Efeseni 4:18-19; Ioan 3:18, 36

 

 

Articolul 9

MÂNTUIREA PĂCĂTOSULUI

 

Noi credem că salvarea păcătoşilor este în întregime prin har, darul nemeritat al lui Dumnezeu oferit păcătoșilor, prin slujba mijlocitoare a Fiului lui Dumnezeu care, rânduit fiind de Tatăl, a luat asupra Sa, de bună voie, natura umană, totuşi fără păcat, a onorat legea divină prin ascultarea Sa personală, iar prin moartea Sa a făcut o ispăşire completă şi înlocuitoare, pentru păcatele noastre.

Noi credem că mântuirea este însuşită numai prin credinţă. Cristos a murit în locul tuturor păcătoşilor şi a înviat pentru a reconcilia umanitatea păcătoasă cu Dumnezeul Cel Sfânt şi pentru a răscumpăra omenirea de consecinţele eterne ale căderii în păcat. Cu toate acestea, moartea lui Cristos este eficace numai pentru aceia care cred personal în lucrarea mântuitoare terminată a lui Cristos pe cruce și se pocăiesc de păcatele lor.

Noi credem că mântuirea este exclusiv prin Cristos, nu prin fapte bune, ritualuri, religii sau sacramente, fiind în întregime lucrarea și darul gratuit al lui Dumnezeu acordat păcătoșilor care nu-l pot merita, nici câștiga și nici păstra sau pierde. Respingerea voluntară a mântuirii oferite de Dumnezeu prin Evanghelie atrage după sine condamnarea eternă.

 

Efeseni 2:8-9; Matei 20:28; 1 Ioan 2:2; 1 Corinteni 15:3-8; 2 Corinteni 5:19; Fapte 2: 37-38; Fapte 20:21; Coloseni 1:14, 20-22; Ioan 3:16-18; Galateni 2:24; 1 Timotei 1:15; 1 Petru 2:24; Romani 10:9-10, 13; Romani 3:24-25, 28; Ioan 14:6; Fapte 4:12; Ioan 3:36; Apocalipsa 20:15

 

 

Articolul 10

SIGURANȚA MÂNTUIRII

 

Noi credem că toți cei mântuiți sunt născuți din nou, din Dumnezeu, această regenerare fiind o nouă creaţie instantanee în Iesus Cristos, nu un proces. Prin naşterea din nou, păcătosul salvat este făcut părtaş naturii divine şi primeşte viaţa veşnică, darul gratuit al lui Dumnezeu. Nașterea din nou este realizată în întregime şi exclusiv prin puterea Duhului Sfânt, în urma auzirii Cuvântului lui Dumnezeu pentru ca astfel să asigure ascultarea voluntară de Evanghelie, iar dovada ei se vede în roadele sfinte ale pocăinţei, în credinţă şi în înnoirea vieţii.

Noi credem că toţi cei salvați sunt pentru eternitate asiguraţi în Cristos. Din momentul mântuirii au în posesiune prezentă și permanentă viața eternă, înfierea în familia lui Dumnezeu, pecetea Duhului lui Dumnezeu, eliberarea și protecția de orice condamnare, toate resursele necesare pentru viață și evlavie, și garanția divină a securității mântuirii.

Noi credem că justificarea este marea garanție pe care Cristos o asigură celui care crede în El. Justificarea este acordată în exclusivitate prin credinţa în sângele Răscumpărătorului, astfel dreptitudinea Sa perfectă fiindu-ne imputată nouă.

 

2 Corinteni 5:17; Ioan 3:3-7; Tit 3:4-7 Ioan 1:12-13; Ioan 3:36; Efeseni 1:4-14; Ioan 10:28-30; 1 Ioan 5:11-13; Romani 8:14-17, 28-30, 31-39; Efeseni 4:30; 2 Timotei 1:12; Filipeni 1:6; Ioan 5:24; Fapte 13:39; 1 Corinteni 1:30; 2 Corinteni 5:21; Romani 3:21-25; Romani 5:1-2, 9-10; Romani 8:1

 

 

Articolul 11

SFINȚIREA CREDINCIOSULUI

 

Noi credem că mântuirea afectează întreaga persoană a omului, cel salvat devenind o creație nouă în Cristos cu un scop nou în viață, acela de a-L glorifica pe Dumnezeu, realizabilprin sfințire. Sfințirea este realizată progresiv pe măsură ce creştinul creşte din punct de vedere spiritual prin supunerea faţă de Cristos ca Domn şi prin ascultarea de călăuzirea Duhului Sfânt. Sfințirea presupune ascultarea de Cuvântul lui Dumnezeu și separarea de păcat și neevlavie.

Noi credem că sfințirea este dovada mântuiriiși datoria plină de recunoștință a oricărui copil al lui Dumnezeu de-a umbla așa cum a umblat Salvatorul său, în ascultare de Tatăl și consacrat împlinirii voii Sale.

Noi credem că sfințirea completă, adică eliberarea prezența păcatului, va fi deplină și definitivă  numai în Cer.

 

2 Corinteni 5:17; Efeseni 1:1-14; Efeseni 2:10; 2 Petru 1:4-8; Romani 8:29; Galateni 4:19; Efeseni 4:13-14; 2 Corinteni 3:18; Galateni 5:16, 22-23; 2 Corinteni 6:14-19; 2 Corinteni 7:1; 1 Tesaloniceni 4:3, 7; 1 Ioan 2:6; Coloseni 3:1; Iacob 1:22; Romani 12:1-2; 1 Ioan 3:1-3; Iuda 24

 

 

Articolul 12

BISERICA LOCALĂ

 

Noi credem că Biserica lui Cristos este un organism spiritual alcătuit din toţi credincioşii în Iesus Cristos care sunt plasați în Trupul Său prin botezul Duhului Sfânt. Ea a început în ziua Cincizecimii şi va continua să existe şi să fie formată până la revenirea lui Cristos pentru strângerea tuturor membrilor ei la Răpire.

Noi credem că biserica locală este un grup organizat de credincioşi care se asociază voluntar pentru a acţiona în Numele lui Cristos, pentru cinstirea lui Dumnezeu. Biserica locală este alcătuită din persoane care s-au încrezut în Cristos ca Salvator, practică ordonanțele Noului Testament și Îl reprezintă pe Cristos înaintea lumii pierdute prin închinare, predicarea Cuvântului lui Dumnezeu și părtășia sfântă a tuturor ce fac parte din Familia lui Dumnezeu.

Noi credem că Iesus Cristos este Capul bisericii locale. Sub conducerea pastorului local, biserica locală are dreptul absolut de a se autoguverna, liberă de orice interferenţă a oricărei ierarhii umane sau organizaţionale. Este scriptural ca bisericile biblice să coopereze între ele în lupta pentru credinţă şi pentru înaintarea Evangheliei, fiecare biserică fiind singurul judecător al modalităților de cooperare. În toate chestiunile legate de membralitate, relaţii, conducere, disciplină şi dărnicie, voia bisericii locale este finală şi autoritară.

Noi credem că scopul Bisericii lui Cristos este glorificarea lui Dumnezeuprin evanghelizarea celor pierduți și edificarea celor salvați în părtășia adunării locale.

 

Coloseni 1:18; Efeseni 4:16; 1 Corinteni 12:13; Fapte 1:5, 11:15; 1 Tesaloniceni 4:3-18; Galateni 6:10; 2 Corinteni 5:19-21; 1 Corinteni 11:23-34; 1 Tesaloniceni 2:12; Efeseni 1:22-23, 4:11; 1 Timotei 3:3-13; 1 Petru 5:1-4; Fapte 6:5-6; Iuda 3-4; Efeseni 3:10, 1:12

 

 

Articolul 13

MISIUNEA BISERICII LOCALE

 

Noi credem că misiunea bisericii locale este Marea Trimitere.Aceasta este o însărcinare lăsată de Domnul Iesus Cristos, în calitatea Sa de Cap al Trupului Său, bisericilor Sale din toate timpurile, deci tuturor credincioșilor.

Noi credem că Marea Trimitere presupune vestirea Evangheliei la fiecare persoană. Biserica locală nu va face nicio părtinire și se va strădui să proclame Vestea Bună a salvării, într-un mod cât mai clar și inteligibil, fiecărei persoane, indiferent de etnie, stare socială, educație sau vârstă.

Noi credem că Marea Trimitere este globală, adică Evanghelia trebuie vestită în întreaga lume, fiind singura veste prin care Dumnezeu oferă mântuirea celor pierduți.

Noi credem că biserica locală împlinește Marea Trimitere prin evanghelizare, personală, privată și publică, prin botezarea, ucenicizarea și echiparea celor salvați în vederea lucrării de slujire, prin trimiterea de misionari, plantatori de biserici și evangheliști, prin susținerea financiară și materială a celor trimiși, prin rugăciune de mijlocire și prin alte lucrări și colaborări biblice care au scop evanghelistic sau misionar.

 

Matei 28:18-20; Marcu 16:15; Luca 24:45-49; Ioan 20:21; Fapte 1:8; Fapte 13:1-3; Romani 10:8-17; 2 Corinteni 8-9; Filipeni 4:14-16; 1 Timotei 2:1-4; 2 Petru 3:9

 

 

Articolul 14

ORDONANȚELE BISERICII LOCALE

 

Noi credem că Iesus Cristos a dat Bisericii Sale două ordonanțe: botezul și cina Domnului.Acestea nu sunt instrumente de transmitere a harului salvator sau sfințitor (sacramente, taine), ci porunci specifice lăsate de Cristos pentru învățătura, edificarea și părtășia bisericii locale.

Noi credem că botezul nou-testamentar este prin imersiune. Doar cei deja mântuiți pot fi scufundați (botezați) în apă în Numele Tatălui, Fiului și Duhului Sfânt, ca o mărturie a credinței lor, sub autoritatea biblică a bisericii locale, pentru a arăta într-un mod simbolic și solemn credința în Mântuitorul crucificat, îngropat şi înviat, și pentru a ilustra moartea lor față de păcat și învierea la o viață nouă

Botezul este o cerinţă pentru privilegiile relaţiei credinciosului cu biserica şi pentru participarea la masa Domnului.

Noi credem că masa Domnului este împărtășirea comemorativă a pâinii și paharului Domnului. Doar cei salvați și botezați din biserica locală pot lua parte la această ordonanță de aducere aminte a trupului frânt și a sângelui vărsat al Domnului Iesus, ca o mărturie a credinței lor în jertfa lui Cristos și în revenirea Sa. Membrii bisericii comemorează împreună dragostea jerftfitoare a lui Cristos prin folosirea sfântă a pâinii nedospite şi a rodului viţei, cina fiind precedată întotdeauna printr-o solemnă examinare de sine.

 

Matei 28:19; Fapte 8:37-39, 10:47-48; Romani 6:3-12; Fapte 2:41-42; Matei 26:26-30;  1 Corinteni 11:23-27

 

 

Articolul 15

DARURILE SPIRITUALE

 

Noi credem că fiecare credincios a primit daruri spirituale pentru slujirea Trupului lui Cristos.Aceste daruri spirituale sunt date în mod suveran de Duhul Sfânt, pentru creșterea și lucrarea bisericii. Ele nu sunt posesiuni personale și nu pot fi folosite în mod egoist, deoarece sunt date pentru zidirea bisericii și răspândirea Evangheliei.

Noi credem că darurile semne, sau miraculoase, nu mai sunt funcționale azi.Ele au fost dăruite în era apostolică pentru autentificarea lucrărilor lui Dumnezeu în biserica timpurie, înainte de a fi completă scrierea Noului Testament. Ele au fost folosite în bisericile locale potrivit unor reguli clare, neîngăduindu-se diminuarea importanței predicării Scripturilor prin abuzarea acestor daruri.

Noi ne delimităm de mișcarea modernă a darurilor semne. Darurile spirituale nu sunt prezentate în Scripturi ca semne ale mântuirii, sfințirii sau autorității unei persoane. Singura bază absolută pentru salvare, trăire și slujire este Cuvântul lui Dumnezeu.

 

1 Corinteni 12:1-28; Romani 12:6-8; 1 Petru 4:10-11; Fapte 2:4-12; Efeseni 4:11-12; 1 Corinteni 14:22-33; 1 Corinteni 13:8-10; 2 Timotei 3:16-17

 

 

Articolul 16

EVENIMENTELE FINALE

 

Noi credem în venirea iminentă a lui Cristos pentru răpirea Bisericii Sale, adică a membrilor vii ai bisericii şi învierea celor morţi în Cristos. Aceasta va avea loc chiar înaintea tribulaţiei (necazului). Revenirea fizică a lui Cristos pe pământ (a doua Sa venire) va pune capăt perioadei de necaz şi va fi începutul domniei de o mie de ani a lui Cristos pe pământ. Domnia Sa va fi urmată de judecata finală asupra omenirii, a lui Satan şi a îngerilor căzuţi, de crearea unor ceruri noi şi a unui pământ nou, şi de intrarea în bucuria eternă a tuturor celor care au crezut în Dumnezeu, în vederea mântuirii, în toate timpurile.

Noi credem că starea finală a oamenilor va fi eternă.Cei salvați vor fi judecați la Scaunul de Judecată al lui Cristos în vederea răsplătirii lor, iar cei pierduți vor rămâne sub mânia lui Dumnezeu, primind sentința osândei lor la Marele Tron Alb de Judecată. Cei mântuiți prin Cristos vor fi pentru eternitate în prezența lui Dumnezeu, iar cei care au refuzat să se încreadă în Cristos vor rămâne pentru eternitate în suferință și pedepasă în iazul de foc.

 

1 Tesaloniceni 4:13-18; 2 Tesaloniceni 2:1-12; Apocalipsa 5-19; 2 Petru 3:3-10; Apocalipsa 22:7; Apocalipsa 20:1-6; Apocalipsa 20:7-15; Apocalipsa 21:1-22:5; 2Corinteni 5:10; Ioan 3:36

 

 

Articolul 17

HARUL DĂRNICIEI

 

Noi credem că dărnicia biblică face parte din fundamentele și binecuvântările credinţei; ea trebuie înțelească ca parte a închinării și practicată regulat, cu generozitate, cu bucurie și din toată inima.

Noi credem că ni se porunceştesă ducem zeciuielile şi dărniciile la Casa Domnului,în prima zi a săptămânii, aceasta fiind biserica locală, potrivit Noului Testament.

Noi credem că zeciuiala e partea Domnuluidin toate veniturile noastre, dar este doar baza dărniciei biblice. Practic, dărnicia începe doar după ce zeciuiala este dată.

 

Levitic 27:30; Proverbe 3:9-10; Maleahi 3:10; Matei 23:23; Fapte 4:34-35, 37; 1 Corinteni 16:2; 2 Corinteni 8:7; 2 Corinteni 9:7; Evrei 7:2, 4

 

 

Articolul 18

GUVERNAREA CIVILĂ

 

Noi credem că guvernarea civilă este divin rânduită pentru buna rânduială și bunăstarea societăţii umane.

Noi credem că autoritățile au datoria de a pedepsi răufăcătorii și de a încuraja pe cei ce fac binele, împlinindu-și astfel menirea dată de Dumnezeu

Noi credem că toți conducătorii trebuie purtaţi în rugăciune, onoraţi şi ascultaţi în mod conştiincios, cu excepţia situațiilor în care se împotrivesc Cuvântului lui Dumnezeu.

Noi credem că trebuie să fim cetățeni onești și supuși legilor, cu un spirit patriotic corect.

 

Exod 18:21-22; 2 Samuel 23:3; Psalmul 72:11; Daniel 3:17-18; Matei 22:21; Fapte 4:18-20; Romani 13:1-7; Filipeni 2:10-11; 1 Timotei 2:1-4; Tit 3:1-2; 1 Petru 2:13-17; Ieremia 29:7

 

 

Articolul 19

CĂSNICIA ȘI FAMILIA

 

Noi credem că Dumnezeu a stabilit familiaca instituţia fundamentală a societăţii umane. Soţul trebuie să-şi iubească soţia tot aşa cum Cristos iubeşte Biserica, iar soţia trebuie să se supună soţului ei tot aşa cum Biserica se supune conducerii lui Cristos.

Noi credem că singura căsătorie legitimă este unirea dintre un bărbat şi o femeie, aceasta trebuind să fie păzită de orice întinare relațională și intimă. Dumnezeu a poruncit ca nici o activitate sexuală să nu fie săvârşită în afara căsătoriei dintre un bărbat şi o femeie. Dumnezeu dezaprobă şi interzice orice formă de sexualitate în afara relației soț-soție din cadrul căsniciei.

Noi credem că Dumnezeu urăşte divorţul, intenţia Sa fiind ca relaţia de căsătorie să dureze până când unul dintre soţi moare. Cu toate că persoanele divorţate şi/sau recăsătorite pot ocupa poziţii de slujire în biserica locală şi pot fi folosiţi de Dumnezeu într-un mod deosebit, bărbații nu vor fi luați în considerare pentru slujbele de pastor şi diacon.

Noi credem că bărbaţii şi femeile sunt egali înaintea lui Dumnezeu, dar că Dumnezeu a rânduit funcţii spirituale distincte şi separate pentru bărbaţi şi femei în familie şi biserică. Soţul trebuie să fie conducătorul familiei, iar bărbaţii trebuie să fie conducătorii (pastorii şi diaconii) bisericii. În consecinţă, numai bărbaţii sunt eligibili pentru conducerea adunării şi ordinarea prin biserică.

Noi credem că fiii și fiicele sunt o moştenire de la Domnul. Părinţii sunt responsabili pentru învăţarea copiilor lor în privinţa valorilor spirituale şi etice, şi călăuzirea lor printr-o viaţă model şi prin disciplinarea biblică corectă, inclusiv corporală. Deoarece avem convingerea că viaţa umană este dăruită de Dumnezeu la concepere, iar copilul nenăscut este o fiinţă umană, avortul constituie ucidere, adică luarea nejustificată şi nescuzabilă a vieţii umane nenăscute.

 

Genesa 1:26-28; Marcu 10:6-12; 1 Corinteni 7:1-16; Efeseni 5:21-33; Evrei 13:4;    1 Petru 3:1-7; Genesa 2:24; Genesa 19:5, 13; Genesa 26:8-9; Levitic 18:1-30; Romani 1:26-29; 1 Corinteni 5:1, 6:9; 1 Tesaloniceni 4:1-8; Maleahi 2:14-17; Matei 19:3-12; Romani 7:1-3;1 Timotei 3:2, 12; Tit 1:6; Galateni 3:28; 1 Timotei 2:8-15; 3:4-5, 12; Exod 20:12; Deuteronom 6:4-9; Psalmi 127:3-5; Proverbe 19:18; 22:15; 23:13-14; Efeseni 6:1-4; Coloseni 3:18-21; Psalmi 51:5; 139:14-16; Isaia 44:24; 49:1, 5; Ieremia 1:5; 20:15-18; Luca 1:44

 

 

Articolul 20

DRAGOSTEA BIBLICĂ

 

Noi credem că trebuie să demonstrăm dragostea biblică, întâi față de familia credinței în care ne-a așezat Dumnezeu, în biserica locală, apoi șifață de cei care nu sunt credincioşi sau care ne sunt împotrivitori.

Noi credem că purtarea creștină iubitoare se vedeprin amabilitate, blândeţe, răbdare, iertare, smerenie, ajutorare și alte atribute asemenea acestora. Dumnezeu interzice cearta, răzbunarea, ameninţarea, folosirea violenţei sau procesele civile între credincioși, ca mijloace de rezolvare a conflictelor personale sau obţinerea drepturilor personale.

Noi credem că dragostea biblică nu înseamnă tolerareacompromisului, păcatului, ereziei sau răutății, ci încercarea de corectare a acestora, în bunătate și respect, conștienți fiind că răul nu poate fi învins decât prin bine, că trebuie să ne rugăm pentru toți oamenii, că suntem datori să luptăm pentru adevărul Cuvântului lui Dumnezeu și că Dumnezeu este Judecătorul suprem.

 

Levitic 19:18; Matei 5:44-48; 22:37-40; Luca 6:27-36; Ioan 13:34-35; Romani 12:9-10, 17-21; 13:8-10; Filipeni 2:2-4; 2 Timotei 2:24-26; Tit 3:2; 1 Ioan 3:17-18; 1 Corinteni 6:1-8; Efeseni 4:31-32; 1 Timotei 2:1-4; 1 Petru 4:16-19

Descriere

Speranța Vie face…

 

Biserica baptistă independentă Speranța Vie își exprimă identitatea și aplică doctrina și viziunea sa prin orice mijloace și activități oneste, curate, legale și biblice.

 

Iată câteva dintre aceste mijloace:

 

  1. Închinare și predicare în serviciile oficiale ale bisericii
  2. Conferințe biblice și misionare
  3. Întâlniri de rugăciune și încurajare
  4. Școala Duminicală pe grupe de vârstă
  5. Studiul Bibliei în funcție de nevoi, tematică și cerințe
  6. Întâlniri speciale pentru copii și tineri
  7. Evanghelizări personale și publice
  8. Tabere creștine
  9. Activități misionare
  10. Sfătuire și consiliere biblică

 

Principiile care vor guverna aceste activități vor fi:

 

(1)          Cinstirea lui Dumnezeu – vom organiza și vom participa doar la activități poruncite sau permise de Dumnezeu prin Cuvântul Său. Mijloacele și metodele noastre vor fi întemeiate doar pe principiile Sfântei Scripturi.

 

(2)         Curăția mărturiei – tot ceea ce întreprindem trebuie să crească și să păstreze puritatea mărturiei membrilor bisericii noastre. Mijloacele și metodele noastre vor urmări sfințirea celor care slujesc și sunt slujiți.

 

(3)         Credincioșia față de semeni – loialitatea supremă este față de Dumnezeu, iar apoi, față de binele spiritual al oamenilor. Mijloacele și metodele noastre vor fi direcționate către împlinirea nevoilor spirituale ale semenilor noștri.

Viziune

Speranța Vie are…

Biserica baptistă independentă Speranța Vie are ca unică viziune glorificarea lui Dumnezeu prin înălțarea lui Iesus Cristos ca singurul Mântuitor și Domn, în puterea Duhului Sfânt și în supunere față de adevărul Sfintelor Scripturi.

 

Această viziune biblică ne străduim s-o îndeplinim prin acțiuni care pot fi definite astfel:

 

Evanghelizare, adică vestirea prin voce, trăire și alte mijloace curate și cinstite a Veștii Bune că oricine poate fi salvat din păcat prin pocăința față de Dumnezeu și încrederea personală în Iesus Cristos, ca singurul Mântuitor și Domn. Suntem convinși că fără auzirea Evangheliei nimeni nu poate fi mântuit, ca urmare, ne asumăm responsabilitatea mandatului biblic de a vesti Evanghelia fiecărei persoane de pe întregul pământ. Credem că este datoria fiecărei persoane mântuite să evanghelizeze persoanele din lumea sa, adică din sfera sa de influență, iar ca adunare locală de credincioși este datoria noastră să organizăm, să participăm la și să susținem  acțiuni de răspândire a Evangheliei în cât mai multe locuri și zone posibile.

 

Edificare, adică slujirea, educarea și ajutarea fiecărei persoane salvate să crească în harul și cunoașterea lui Dumnezeu. Lucrarea aceasta este strict a bisericii locale care, sub conducerea pastorului ei, planifică, organizează și asigură condițiile și calitatea unei educații biblice solide și sănătoase pentru toți membrii și aparținătorii ei, indiferent de vârstă, stare socială și etnie. Credem că edificarea sau zidirea spirituală are ca scop maturizarea în credință a celor mântuiți cu scopul implicării tuturor membrilor adunării în slujirea lui Dumnezeu și răspândirea Evangheliei.

 

Echipare, adică pregătirea specifică a tuturor celor salvați pentru a face lucrarea lui Dumnezeu în locul în care Dumnezeu i-a chemat și i-a așezat prin voia Sa suverană. O atenție deosebită va fi acordată celor care vor fi chemați de Dumnezeu în mod special pentru implicarea vocațională în lucrarea de răspândire a Evangheliei și ucenicizare a celor salvați. Credem că Sfânta Scriptură asigură tot ceea ce este necesar pentru ca omul lui Dumnezeu să fie deplin echipat pentru orice lucrare bună.

 

Extindere, adică lucrarea de misiune și plantare de biserici baptiste independente, potrivit filosofiei din Fapte 1:8, prin trimiterea, susținerea financiară, mijlocirea în rugăciune și încurajarea celor care au fost chemați de Dumnezeu în mod specific ca evangheliști, misionari sau plantatori de biserici. Credem că este responsabilitatea bisericii locale să proclame mântuirea prin Cristos până la marginile pământului, de una singură și/sau în părtășie cu alte biserici locale cu aceeași doctrină și practică.

Identitate

Speranța Vie este…

 

Noi, cei de la Speranța Vie, formăm o biserică baptistă independentă, ceea ce înseamnă că:

 

(1)          Iesus Cristos este Mântuitorul și Domnul nostru deoarece ne-am întors la Dumnezeu cu pocăință și ne-am pus încrederea totală și exclusivă în Persoana lui Cristos ca singurul Nume în care oamenii pot fi salvați de păcat. Toate acestea s-au întâmplat prin lucrarea de convingere și regenerare pe care a săvârșit-o Duhul Sfânt în noi, în urma auzirii Evangheliei salvatoare prin predicarea Cuvântului lui Dumnezeu.

 

(2)         Iesus Cristos este Modelul și Învățătorul nostru deoarece după ce am fost salvați prin El, ne-am botezat prin scufundare pentru a ilustra moartea și învierea Sa, pentru a depune mărturie publică despre mântuirea care ni s-a dat și pentru a ne identifica cu biserica locală a lui Cristos. De asemenea, studiem Scripturile și, în public sau în particular, căutăm să trăim în conformitate cu adevărul sfințitor al Cuvântului, deoarece Sfânta Scriptură este singura noastră temelie în tot ceea ce credem, vestim și practicăm. Filosofia noastră este biblicismul, fiind convinși că doar Cuvântul lui Dumnezeu este fundamentul mântuirii, sfințirii și acceptării noastre înaintea lui Dumnezeu.

 

(3)         Iesus Cristos este Capul și Stăpânul nostru, deoarece biserica noastră locală aparține lui Cristos, este zidită de Cristos, Îl urmează și-L slujește pe Cristos, și Îl vestește pe Cristos ca singurul Mântuitor al păcătoșilor și Suveran al tuturor celor salvați.

 

(4)         Fiecare dintre noi suntem în adunare spre folosul și binecuvântarea celorlalțideoarece suntem un organism spiritual viu și o familie a credinței care se hrănește, se sfințește și trăiește prin Cuvântul viu al lui Dumnezeu, în supunere față de Cristos, Împăratul nostru viu.

 

(5)         Există anumite distinctive biblice în care credem și pe care le afirmăm și practicăm, dictinctive definitorii pentru acei credincioși biblici care de-a lungul istoriei au fost porecliți, identificați sau batjocoriți ca fiind baptiști. Nu considerăm că numai baptiștii sunt mântuiți, dar suntem convinși că adevărații baptiști se apropie cel mai mult de modelul Noului Testament în ceea ce privește creștinismul apostolic biblic.

 

(6)         Avem convingerea biblică a independenței și autonomiei fiecărei biserici locale de creștini, ca adunare de oameni născuți din nou și călăuziți de Duhul Sfânt prin Cuvântul lui Dumnezeu, care astfel nu are nevoie de amestecul sau autoritatea unei structuri bisericești superioare ierarhic.

 

(7)         Am primit harul lui Dumnezeu, fără să fi avut vreun merit personal. Așadar, nu suntem și nu ne considerăm perfecți, doar niște păcătoși salvați prin sângele Mielului lui Dumnezeu, dar, prin puterea lui Dumnezeu și în ascultare de Cuvântul Său, ne străduim să ne împlinim menirea și anume: glorificarea lui Dumnezeu prin vestirea Evangheliei spre mântuirea celor înstrăinați de Dumnezeu și prin zidirea și încurajarea celor care fac parte din familia lui Dumnezeu și a bisericii noastre.